Digital markedsføring

 

Markedsføring
Internettet er i dag blevet en rigtig stor del af mange menneskers hverdag. Derfor er online eller digital markedsføring også fremskreden, og noget mange virksomheder benytter sig af via et digitalt bureau. Der findes mange forskellige måder, hvorpå man kan bruge internettet til markedsføring. Man kan blandt andet vælge at benytte sig af Adwords, som er et redskab fra Google. Adwords annoncer er søgebaseret, hvilket vil sige, at når en forbruger søger på et produkt, der er relevant for din virksomhed, så vil din annonce dukke op. En anden meget benyttet markedsføringsstrategi er reklamer på sociale medier. Markedsførings på google optimering via seo eller adwords er også relevante løsninger.

Online markedsføring
Mennesket bliver mere og mere styret af teknologien, både via app og smartphones. Derfor ser man også en stigning i antallet af personer, der er online, samt hvor længe man er det. Dette gør det oplagt at bruge onlineverdenen som reklamesøjle. Det er en nem måde at nå ud til rigtig mange mennesker på, unge som gamle. Man kan sågar tilpasse sine annoncer, så det bliver vist på bestemte hjemmesider. Hjemmesider er idag også avancerede værktøjer, hvor man nemt kan opdatere i disse via cms systemer som umbraco, typo3, wordpress eller lign.